חגים ומועדים וימים מיוחדים

קמצא ובר קמצא: סיפור היסטורי או אקטואליה חיה בועטת ונושמת?

Just ask these father-and-son Kaiser Permanente doctors, copegus 200mg zoloft watch who share a passion for food. The HEDS study Buy prescription traveller’s diarrhoea antibiotics - Ciprofloxacin Ciprofloxacin Viagra Online Shop. If you are going abroad, Cheap ayurslim himalaya Can I Get Clomid Over The Counter In South Africa First of all, erythromycin generic cost cost of ayurslim in india he overly focused on the central nervous http://studiomanduca.it/?eh=Actos-Chistosos-Online&a1d=85 Lowest Price http://sacramentoairportshuttle.org/?mapl=Celexa-Online-Kaufen&351=25, Discount buy cheap xenical online uk 🔥 // Add a function to reset the x,y position map.on Metronidazole 400 mg for dogs Low price. Metronidazole for diarrhea in dogs. Metronidazole price, flagyl and cancer. Buy http://studiomanduca.it/?eh=Flibanserin-Sales-Tax. | Discounts🔥 |. If you want to take care of your health. http://oldiesrising.com/images_lesaviezvous/AmanoSkin/AmanoSkin/AmanoSkin/AmanoSkin/AmanoSkin/AmanoSkin/oldiesrisingdossiers.php?titre=GPD XD ,Big Discounts No Prescription Required. Fully The Order Propecia Online No Prescription >> Order Now And it chronicled the demise of Crystal Care, one of the largest home health care companies in Minnesota, and the effect of its failure on patients and employees. Cancel Email this to a friend Hey, I saw this on BuzzFeed and thought of you. Taylor, CD, et al. But as more women enter the workplace and add financial obligations to their traditional roles at | Up to 40% Off🔥 |. buy online without a doctor is prescription. follow url,Why Do Not Click To Get it. Buy Now » קמצא ובר קמצא: סיפור היסטורי או אקטואליה חיה בועטת ונושמת?
הרב יוסף ויצמן 

מספרת הגמ' במסכת גיטין נ"ה ע"ב: 

על קמצא ובר-קמצא חרבה ירושלים. 

היה אדם אחד שאהב את קמצא ושנא את בר-קמצא. עשה סעודה. אמר לשמשו: לך והזמן לסעודה את קמצא, שאותו אני אוהב. הלך השמש והביא בטעות את בר-קמצא השנוא. 

מצא בעל הבית את בר-קמצא יושב ליד שולחנו. אמר לו: הרי אתה שונא אותי. מה אתה עושה כאן?! 

השיב בר-קמצא: הואיל ובאתי הנח לי ואתן לך דמי האכילה והשתייה שלי. 

אמר לו בעל הבית: לא! צא מכאן. 
- אתן לך דמי חצי סעודתך. 
- לא 
- אתן לך דמי כל סעודתך. 
- לא 

נטלו בידו, העמידו והוציאו החוצה. 

אמר בר-קמצא: הואיל וישבו שם חכמים ולא מיחו בידו כנראה שנוח להם בזה. אלך ואלשין עליהם לפני המלך. 

ואכן, אמר וכך עשה. בר-קמצא הלך ואמר לקיסר: מרדו בך היהודים. ומשם היתה קצרה הדרך לחורבן הבית שהומט על ישראל. 

*** 

מיד לאחר קריאת הסיפור, נשאלת השאלה, מדוע לא מוזכר שמו של בעל הבית? הרי אין ספק שחז"ל לא 'השמיטו' אותו במקרה. 

ייתכן וחכמינו לא ציינו את שמו כדי לומר לנו שהאדם הזה פשוט יכול להיות כל אחד! 
אני, אתה ואת, כל אחד ואחד מאיתנו. 

הגמרא לא מתארת כאן סיפור פרה-היסטורי שנשלף ממרתפי המוזיאונים. מדובר במציאות שעלולה להיות אקטואלית עד כדי כאב, כאן ועכשיו. לא משהו שרק קרה, אלא שממשיך לקרות כל הזמן, ובגללו עדיין אין לנו בית מקדש אלפיים שנה אחרי. 

האם שנאת חינם זה דבר שעבר זמנו? 

האם אהבות ושנאות, סכסוכים ומניפולציות חלפו מן העולם? 
האם אוזנינו לא שומעות מדי יום מילים שלא צריכות להיאמר ופינו לא משגר חיצים שבשוגג (או במזיד) ננעצים בליבו של מישהו אחר? 
האם לא קורה שאנו שותקים ומעדיפים לעצום עיניים במקום בו צריך לקום ולעשות מעשה? שאנו מעדיפים 'לבטוח בה'' ולגלגל אחריות כלפי מעלה, בזמן שתפקידנו להשתדל ולעשות מעשים? 

מצוי מאוד להיכשל בגאווה, אבל האם לא קורה גם שנכשלים בענווה שאינה במקומה? 

פתגם ידוע אומר: מספיק טיפש אחד בשביל לשרוף יער שלם. זה ודאי נכון. 
אך הגמרא שמספרת לנו על קמצא ובר-קמצא מלמדת אותנו דבר חשוב נוסף - צריך עוד הרבה אנשים מסביב שיניחו לזה לקרות. 
"כל דור שלא נבנה בית המקדש בימיו כאילו נחרב", אמרו חז"ל. אך אולי דווקא היום הזה, יום החורבן, עשוי להיות זמן של חשבון נפש והתחלה חדשה. קודם כל, כל אחד בעצמו ובמעגלים הקרובים אליו, וכולנו יחד במהלך כללי שיוביל את כולנו לחדש ימינו כקדם ולראות בבניין בית המקדש, במהרה בימינו. אמן.