חומש שמות

תכלית בריאת האישה

"ויאמר ה' לא טוב היות האדם לבדו אשה לו עזר כנגדו" (בראשית ב, יח)

מה ראה הקב"ה שלא טוב לו לאדם?
הרי היה מתהלך בגן-עדן ומלאכים משרתים אותו בכל. אלא שראה שאין האדם מצליח להתעלות ברוחניות.

האישה נבראה להיות עזר לבעלה. עזר למה?
בשביל ילדים, נקיונות ובישולים - לוקח שפחה.
אך את האישה בקידושין לוקח, שתהא לו עזר לעלות בקדושה
על ידי שיעבוד את ה' יתברך בשמחה.

האישה נקראת עקרת הבית כי היא עיקר הבית. היא בונה אותו.

כיצד בונים בית יהודי?

בורא עולם בורא את עולמו ב-10 מאמרות. לעומת זאת כשברא את האישה הקדיש 504 דיבורים בנושא צניעות.

על כל איבר ואיבר ציווה אותה פעמיים: "תהא אישה צנועה" "תהא אישה צנועה" (ב"ר יח/ב).

ידוע שאין אות או מילה מיותרות אצל בורא עולם וכאן חזר כל כך הרבה פעמים על אותו הדיבור.

כך רצה ללמדנו כמה חשובה הצניעות של האישה אצל בורא עולם.

ובציוויו זה אמר: זהו רצוני. אל תקלקלי ואל תפגמי.

הצניעות - מהות האישה מיום בריאתה.

את האישה שברא קישט ב-24 מיני קישוטין. בעצמו קלע הקב"ה בשערותיה צמות ושזר בהן מרגליות טובות.

כך הביא אותה לאדם הראשון.

 לשם מה היה צורך לקשט אותה בכל כך הרבה מיני קישוטים?

הרי שפה טמון הסוד הגדול - סוג הצניעות:

כח ההתקשטות של האישה לבעלה בתוך ביתה.

דוד המלך מוסר לנו מפתח לבניית הבית ולחיים מאושרים - חיים שיש בהם שמחה ואישור לדרך הנכונה:

"כל כבודה בת מלך פנימה ממשבצות זהב לבושה" (תהילים מ"ה)

חז"ל אומרים שבגדיו של האדם הם מכבדיו: כבודו של האדם ניכר לפי הופעתו.

את יופיך, בגדים, איפור, תכשיטים ובושם, הכניסי לתוך ביתך, לכבוד בעלך.

כשאת עושה את רצונו של הקב"ה, את משרה את הברכה במעונך. "ממשבצות זהב לבושה". אז את זוכה לבגדי מלכות ונשמתך זוכה למלבושי קדושה וכשכל כבודך פנימה,

את ממליכה את בעלך ולכבודו מתייפה, מרחיבה דעתו, ומביאה להתעלות הרוחנית שלו.

מקור: ארגון בת ישראל, 03-6787440