את יום השבת לא מבזבזים על שעות של שינה מבלי אלא צרים לשים גבול לזמן השינה ולהקציב זמן ,הבחנה ... להיות עם הילדים חבל לבזבז את השבת בשינה עמוקה אדם שיש לו משפחה וילדים צריך ליתן להם את מלא תשומת הלב בשבת, וככל שהילד יקבל יותר, הוא ירצה . יותר את השבת

בפרט שכל השבוע ההורים טרודים אחר פרנסה ולפעמים נפגשים עם הילדים משבת לשבת

השבת מוסיפה לקשר המשפחתי, בעיקר כשהם עדיין קטנים ומראים שהם רוצים את תשומת הלב מאבא ואמא וכך אפשר לעצב את אופיים להשקיע בשבת גם בגשמיות וגם ברוחניות כדי שהילדים יבחינו כיצד בכל שבת, אבא ואמא נינוחים, לא כעוסים ולא כועסים ונותנים להם את מלא המשחקים המותרים בשבת' וכן ממתקים ומאכלים שהילדים אוהבים.

להתאמץ שלא לקמץ בהוצאות, וכן לא למנוע מהם את הזמן שבו הם מקבלים את היחס מאבא ומאמא בשבת

 חבל על הזמן

את השבת צריך לסדר כדי שלא תתבזבז.
 יש זמן תפילה וסעודות ובנוסף לכך יש זמנים שלא מנוצלים כראוי, בפרט בימי הקיץ הארוכים. לכן צריך לעשות סדר קבוע לשבת. זמן קבוע שבו האבא לומד עם הבן, והאמא עם הבת, ואחר כך מתחלפים זה לומד עם זו וכן עם יתר האחים.

 ולא לוותר על הזמן של ביחד ואפילו רק חצי שעה. עדיף לוותר על השינה או על ביקור חברים, וללמד את הילדים. להעניק להם תשומת לב. לנצל את הזמן שהם קטנים, זה הזמן שאפשר להשפיע, לחזור איתם על הלימוד וכל זה כשעושים זאת באהבה ללא כעס וללא כפיה. חינוך למצווות ולתפילה צריך להיות גם בשבת. ילדים שהגיעו לגיל חינוך ונשארים בבית צריכים להיות מחונכים להתפלל בבית, וכל זה בהשתדלות גמורה שלא לכעוס ולא לריב כלל.

לזכור ששבת זה לא יום של כעס וקפדנות, וצריך להתמיד בכך.