שאלות ותשובות בהלכה - הרב ש. ב. גנוט

"קרבן" בלי מקדש - נס בזכות מצוות צניעות

בזכות נשים צדקניות נגאלו ישראל ובזכותן יגאלו ויבנה המקדש. את הסיפור הזה היתה מספרת הרבנית קנייבסקי ע"ה. נכדתה העלתה אותו על הכתב וקיבלה את אישורה וחתימתה לפרטיו. הסיפור הובא בעיתון ארבע כנפות, ד` אב, 9.8.05

ר, היתה אשה רחוקה מדת ומקיום מצוות. מאז הכירה את עצמה אהבה בגדים, לגוון , להחליף, לצרף יחד וללבוש ונסעה למרחקים כדי לרכוש פרטי לבוש מיוחדים בעיניה. היא הקדישה לכך שעות מזמנה, הון עתק והמון זמן ומחשבה . 

כמו שכור ויינו, סבו חייה של ר. סביב התחביב שלה: היא התאמנה בשבילו במכוני כושר, שמרה על דיאטה קיצונית לאורך שנים. ארונה היה גדוש בבגדים אותם לבשה פעם אחת. תמיד חידשה וכמעט שלא לבשה בגד בשנית .

יום אחד גילתה שהיא סובלת ממחושים בבטנה. כדרכו של אדם ניסתה להתעלם, אלא שהכאבים התגברו, עד שלא היה מנוס מלעבור בדיקות. התוצאות היו גרועות ביותר. הרופא בישר לה שגידול ענק, בגודל חצי קילו, נמצא במרכז הבטן, וכבר שלח גרורות לכל האיברים הפנימיים .

עולמה של ר. חשך. היא הסתחררה והביטה ברופא בעיניים חלולות. התקשתה לקלוט את מסקנותיו הרפואיות: "עליך לעבור ניתוח דחוף להסרת הגידול, מחר! ולאחר מכן להתחיל בטיפולים. למרות זאת אני לא נותן לך הרבה סיכויים " - חרץ בגילוי לב .
 
ר. אושפזה. לפתע החליטה לעזוב את מיטתה, ונסעה בחשאי לביתה . כשנעלה את דלת הבית - כך תיארה לרבנית קנייבסקי - הרימה ידיה לשמים וזעקה בקול לא לה: אלקים, אני רוצה להקריב לך קרבן! קרבן גדול!" היא הניחה ידיה ברפיון, קימטה את מצחה ושקעה במחשבות: "אם אחליט לא לנסוע בשבת, מעתה, האם זה מספיק? לא!" פסקה מיד . "אני אוכל לעמוד בזה ללא קשיים רבים מדי! קרבן גדול, גדול, אני רוצה להקריב לך ,אלקים!" לפתע שמעה עצמה אומרת: "אני מקריבה לך את כל חיי... את כל הבגדים שלי ... הכל אני משמידה! מעתה אלבש רק בגדים צנועים, שאני לא חפצתי בהם אך אתה אוהב אותם !"

רגיעה פשטה בלבה. במהירות ארוכה, כאילו מישהו אחר פועל בתוכה, היא פתחה את הארונות, ערמה מכל וכל לערימות ענק, בתוך אשפתונים גדולי מימדים. משסיימה , ולא נותר עוד שום פריט לבוש בארון, הציתה הכל והביטה מוקסמת בלהבות. זהו, זה מה שביכולתה להקריב. כילתה חמתה בעצים ובאבנים, בבגדים, וקיותה שזה יהיה, כמו בשריפה ההיא, במקום קרבן אדם .

כעת חיפשה חולצה ארוכת שרוולים לחזור עמה לבית החולים. פשפשה בכל הבית ולא מצאה, עד שגילתה את ה...פיג`מה של בעלה. לבשה אותה בחפזון, וחזרה לבית החולים ...

למחרת עברה את הניתוח. הרופאים הוציאו מבטנה גידול בגודל אשכולית אולם, הם לא ידעו את נפשם. כשהתעוררה מיהרו לבשר לה: "אין גרורות. הכל נקי לגמרי. לא נותר זכר לגידול. קשה להאמין איך אתמול הכל נראה אחרת . אתמול נראתה הבטן מלאה ונגועה, ובניתוח כלום! אין לנו הסבר איך זה קרה !"

ר. הרגישה שהקרבן התקבל. מאותו יום היא מתקדמת בקצב מעורר פליאה. כיום היא אישה צנועה, כובע לראשה, שרוולים ארוכים מכסים את ידיה, והיא גם אישה בריאה .

עדותה של הרבנית קנייבסקי על "קרבן" שהתקבל ברצון לפניו .

*** הערה שחשוב להוסיף: הגידול שנמצא במהלך הניתוח של ר., היה נתון בתוך קרום דק, מעין "שק", בדיוק כמו השק לתוכו הכניסה ר. את כל בגדיה . **