מדריך למתחילים

משפחה מעורבת

משפחה מעורבת

מקור: פורום יהדות לחילונים בתפוז

אני נשואה כבר שנתיים וחצי ואני שומרת שבת, אבל בעלי לצערי לא שומר. הוא אומנם לא מבקש ממני לחלל את השבת אבל אני מרגישה שזה מרחיק אותנו מאוד, כי הזמן היחיד שיש לנו ביחד זה שבת, והוא רוצה ללכת לטייל. מצד אחד אני מבינה אותו מאוד, ואפילו חשבתי לצערי להתחיל לנסוע הבעייה היא שאין לי מצפון. אני שומרת שבת כבר למעלה מחמש שנים שלפני הייתי חילונית לגמרי. אני נמצאת בדילמה גדולה אשמח אם תתנו לי כמה עצות.
תודה רבה מראש

תשובות:
* באמת, אל תתווכחי איתו - עדיף שתתפללי עליו!
תתפללי עליו המון, שירצה לשמור שבת מתוך הנאה ושמחה, כי מגיע לו להרגיש טוב אם הוא כ"כ טוב אלייך, ואת כ"כ אוהבת אותו. "תשכנעי" את הקב"ה שאת רוצה שיהיה לו טוב, כי את אוהבת אותו, וכיוון שהקב"ה גם אוהב אותו מאד - על סמך זה את מבקשת מהקב"ה שיעניק לו את הרצון לשמור שבת מתוך שמחה והנאה.
* ואם יבוא לו בכיף ללכת לסמינר של ערכים - יש סיכוי שהוא ישתכנע שם לשמור שבת. אבל אל תתווכחי איתו ותשכנעי אותו ללכת נגד רצונו, רק אם הוא ירצה ללכת - תלכי איתו במהירות!

* אל תנסי לגרום לו לשמור שבת עדיין - אבל את כן יכולה לנסות לעשות מצדך דברים שהוא יהנה מהם. אולי הוא אוהב את המראה של נרות השבת? אולי הקידוש עושה לו טוב? נסי להפוך את השבת ליום מיוחד יותר. נסי לגרום לכך שהוא יחכה לשבת.

* האם את מבשלת ארוחות משפחתיות לכל השבת? למשל אם תבשלי הרבה לפני השבת לכל השבת, לא יהיה לו צורך להכין לעצמו אוכל בשבת, או לחמם לעצמו במיקרו וכו', וכך הוא יתרגל לא לבשל בשבת... ממש תכיני ארוחות, תערכי שולחן, תאפי חלות, זה יכניס אוירה של קדושה ואור וכשהוא ירגיש באוירה הוא יהנה ממנה... 

* תזמיני אנשים אם הם גם ישתפו פעולה עם אוירת השבת, שהוא לא ירגיש לבד... בקשי ממנו קידוש והבדלה... 

* המטרה שלך צריכה להיות למצוא עבורו סוג בילוי חליפי שאהוב עליו באותה מידה ושאינו כרוך בחילול שבת, ובמידה והבילוי הזה מתאים גם לך - ללכת על זה.
* אפשר לתכנן פעילויות נעימות שכוללות שמירת שבת:  טיול רגלי נחמד לפארק בסביבה (יש גנים יפים בסביבה שאפשר להגיע אליהם ברגל ולא במכונית?). ידידים שאפשר לבקר בשבת ולהגיע אליהם ברגל אם הם גרים קרוב.
* נסי להפגיש אותו עם אנשים שהוא יכול להתחבר איתם שהם הולכים לבית הכנסת השכונתי שלכם וכו'... למשל אם תבקשי ממנו ללכת איתך ביום טוב או באיזה שבת אחת, הוא יתחבר שם עם איזה מישהו, כבר לא תהיו לבד בשבת וההוא יוכל להשפיע על בעלך לאהוב את הקטע...

* את צריכה לנסות לגרום לו לרצות לשמור שבת בעצמו, שזה יבוא ממנו. ז"א אני לא יודעת אם שיחה איתו על השבת תעזור, אם הוא יכול להתחיל ממשהו קטן.

* ובעיקר - נסי לדבר איתו על זה, ולנסות להגיע לפשרות. זוגיות ונישואין הן דבר שעושים ביחד - וקשה לבצע החלטות מסויימות בלי עזרה מהצד השני. נסי להבין אותו, ולהראות לו שאת מבינה... ולדבר על זה הרבה!

* החוכמה והיופי זה למצוא את המקום ששניכם ביחד בשבת ושניכם ממצים אותה כל אחד בדרכו, לדוגמא, אפשר ללכת לעשות טיול רגלי, לארח חברים משותפים (כמובן שמכינים את הכל מראש) וכו'. הכיף הוא ליצור ולמצוא את המקומות האלה של שניכם.

* כל הכבוד. זאת מצווה גדולה לשמור שבת ועוד כאשר את נשואה לבעל חילוני. זה ממש קידוש השם.

* אשרייך שאת נשואה ,אשריך שאת שומרת שבת, אשריך שאת אוהבת את בעלך, אשריך אשריך אשריך

תשובה
כשאני קוראת את המלים היפות שאתם כותבים לי, הצורך להתחזק ולשמור שבת גוברים... אני מתפללת המון לקב"ה והוא נותן לי כל מה שאני מבקשת אני יודעת שבע"ה גם זה יבוא עכשיו אני פשוט במיבחן אבל אני יעמוד בו כי הקב"ה איתי תמיד ושלח לי בעל הכי מתוק בעולם. תודה רבה לכם.

  קישור: לאתר התקשרות