מתחזקות ביחד בצניעות

"וראו כל עמי הארץ כי שם ה' נקרא עליך ויראו ממך" - סיפור הצלה מדהים

 - סיפור הצלה מדהים "וראו כל עמי הארץ כי שם ה' נקרא עליך ויראו ממך"

מעשה שאירע לפני כמה שנים עם מזכה הרבנים ר' פנחס ראובן הי"ו, אשר מאז ומעולם רחש אהבה עזה למקומות הקדושים, ובין היתר, הרבה לפקוד את קברי האבות בחברון.

כאשר אשתו של ר' פנחס ראובן היתה לפני לידה, ביקשה ממנו לנסוע לתפילה בחברון. ר' פינחס סיכם עם זוג ידידים, ויחד יצאו כולם במכוניתו, אל הדרך העולה חברונה.

לאחר שעה ארוכה של תפילה נרגשת, שמו המתפללים פעמיהם אל הרכב, והחלו בנסיעה בדרכם חזרה הביתה.

ברם, בשלב זה אירעה טעות מצערת, שעלולה היתה להיגמר באסור נורא. משום מה, טעה ר' פינחס בדרכו, ונכנס אל אחד הכפרים הערביים שבשליטת הרשות הפלשתינית.

עוד לפני שהסביר להבין כיצד ומדוע, כבר הקיפו את רכבו הגדול קבוצת חמושים רעולי פנים למחצה ונשקים שלופים בידיהם.

"עצור!" צרחו קמטורפים בעודם חוסמים לפניו את המעבר. הם הבחינו לאלתר כי נוסעי הרכב הינם יהודים, ותאוות רצח נדלקה בעיניהם. אחד מהם הצמיד את רובה הקלצ'ניקוב שבידיו לרקתו של ר' פינחס, וכל השאר פרצו בצחוק פרוע.

ר' פינחס חש כי אלו הם רגעיו האחרונים, שלא לדבר על רעייתו ההרה וזוג הידידים, שכמעט התעלפו מאימה ופחד. בכל רגע נתון היה עלול אחד הערבים לפלוט "בטעות" כדור קטלני מנשקו הטעון...

בפנים חיוורות כסיד, ניסה ר' פינחס להסביר, לשכנע, לבקש שיניחו לו לנסוע. לשווא. המחבלים הפלסתינים לא אבו לוותר בנקל על הטרף שנפל לידיהם.

אחד מהם דיווח למפקדו במכשיר קשר על "הדג השמן" נפל ברשת, והוא המודיע כי יגיע בתוך דקות ספורות.

והוא אכן הגיע. ראשו עטוי כאפיה אדומה וחמוש ברובה צלפים ובשפם מחודד. ניגש המפקד אל הרכב ובחן אותו מקרוב. ר' פינחס הניח ידו על לוח ליבו, מתפלל לנס.

ולפתע נעצר המפחד אל מול השימשה האחרונית. שם על השמשה היתה מודבקת תמונה גדולה של מרן הגאון רבינו עובדיה יוסף זצוק"ל, מאחד מכנסי התשובה האחרונים אותם אירגן ר' פינחס, כהרגלו בקודש.

המפקד בחן את תמונתו של מרן בעיון, ושאל: האם אתה תלמיד של הרב עובדיה?

ר' פינחס השיב בחיוב, מבלי לדעת אם הוא נוהג נכון או לא. ואז הפתיע אותו המפקד ואמר: סע! סע מכאן מיד!

ובטרם היה סיפק בידי אחד המחבלים להביע התנגדות, הורה המפקד לר' פינחס את הדרך החוצה מן הכפר העוין. "אם אתה התלמיד של הרב עובדיה, אתה משחורר!" אמר, וזירז את ר' פינחס בנסיעתו.

ר' פינחס לא היה זקוק ליותר מכך. הוא התניע את הרכב ונמלט מן המקום כל עוד נפשו בו. עוד כברת דרך ארוכה חלפה, עד שהוא ושאר הנוסעים התאוששו מן ההלם והפחד. הם נעצרו לאמירת "נשמת כל חי", ואת הצלתם בזכות תמונתו של מרן זצוק"ל, לא ישכחו לעולם.