מדריך למתחילים

באו תיראו את המעלה של ערב שבת קודש!!

אךך באו תיראו את המעלה של ערב שבת קדוש!! ואת המעלה של כבוד שבת!! ואת המעלה של נרות שבת!! וזה מוקדש? ל-כ-ו-ל-ם! גם מי שלא שומר שבת שיכנס ויראה!

 

מאת: ר' יעקב כ., קהילת מי לה' אלי.

 

מעלת נרות שבת... וקידוש של שבת... ועונג שבת... וזה? מוקדש לכולם! גם אם אתם חילונים גמורים ומחללים שבת? באו תיראו את המעלה של המצות אלה ותעשו אותם! גם אם אתם מחללים שבת תקימו את זה!! 

אךך נרות שבת... כתוב במדרש "אמר הקב"ה לישראל בני תיהיו זהירים בנרות שבת ואני מראה לכם את נרות של ציון.." אם אנחנו זהירים בנרות של שבת.. ה' יתברך מבטיח לנו שהוא יבנה לנו את בית המקדש ויראה לנו את הנרות של בית המקדש!! ותשימו לב כתוב "זהירים.." לא כתוב "תדליקו.." מה הכונה זהרים?? חח יש בנות באות מדליקות נרות... ואיך? בבגדים מגעילים... עם הפי'גמה.. או שהם שמים את הנרות של שבת קדוש במקום בזוי.. שאף אחד לא רואה אותם... מי שעושה את זה? הוא מזלזל בנרות של שבת!! בגלל זה כתוב "זהירים.." מי שלא מדליק? על זה בכלל אין מה לדבר... אבל מי שכבר מקיים את המצוה הזאת.. אבל לא מקיים אותה בכבוד.. בהידור.. חס וחלילה כתוב זה יכול לפוגע בו... מבינים מה המעלה של נרות שבת?? 

כתוב בספרי הקבלה שבכל ערב שבת מתי שמדליקים נרות שבת השכינה הקדושה באה לבית ונמצאת בבית! אבל אם חס וחלילה לא מדליקים נרות שבת.. השכינה הקדושה? לא נכנסת לבית הזה! ומי נכנס לבית הזה? כל השטנים... תשימו לב בערב שבת? יש הכי הרבה מתח.. מריבות בבית... למה.?? חח כי מי שמזלזל בשבת קדוש.. בכבודה של השבת... יצר הרע נמצא בבית שלו.. אבל חס וחלילה מי שלא מזלזל... השכינה הקדושה נמצאת בבית שלו ואין רשות לשטנים להתקרב לבית הזה!! תבינו מה זה... כתוב מתי שמסתכלים על נרות שבת זה מושך קדושה וטהרה לנשמתו של אדם!! תמיד שמדליקים נרות שבת.. תלכו תסתכלו עליהם דקה.. שתי דקות.. ממש ממש טוב.. ואתם תיראו? איזה הרגשה תרגישו.. של קדושה.. של טהרה.. שהשכינה הקדושה שוריה עליכם... מבינים מה זה נרות שבת?? 

כתוב מתי שמדליקים נרות שבת!! יש שעת רצון הכי הכי גדולה שיש!1 ובגלל זה? תמיד אמא מברכת.. מתפללת.. למה? כי זה עת רצון גדולה בשמיים!! תבינו מה המעלה של נרות שבת קדוש.. כמה צריכים ליזהר בהם.. שאתם מדליקים נרות שבת?? {מי יכול לדליק וזה אני יכתוב לכם למטה כמה כללים של זה..} אבל מי שמלדיק את הנרות? שילבש בגדים של מלכות!! שאתם הולכים לחתונה איך אתם תלכו לחתונה? עם פג'מה? לא! אם הבגדים הכי הכי יפים!! אז אותו דבר? ככה צריכים לקבל את שבת קדוש!! ללבוש את הבגדים הכי יפים שיש לכם! תסבירו את זה לאמא שלכם.. תיגידו לה מה המעלה של זה.. שתקבל שבת קדוש עם בגדים יפים.. מסודרת.. כמו שצריך.. לדליק את נרות שבת במקום מכובד בבית.. לשים אותם על פמוטים יפים!! 

עכשיו מי יוכל לדליק נרות שבת?? כ-ו-ל-ם יכולים לדליק! גם אם אמא שלכם לא מדליקה לא נמצאת בבית לא רוצה לדליק? תדליקו אותם! {גם הבנים} תיקחו נרות ותדליקו אותם! לא חייב בשביל זה את אמא... כמובן הכי הכי טוב שאמא שלכם תדליק אבל אם היא לא רוצה? תדליקו אתם! וגם עוד כלל חשוב.. יש כאלה מדליקים ואחרי זה מברכים... וזה טעות! צריך קודם כל לברך! ואחרי זה לדליק!! ויש בנות שמדליקות ומברכות.. וגם זה? טעות..רק אחת מברכת!! אם נגיד אמא שלכם מדליקה אז היא? תברך! אתם? לא מברכות! מי שמברכת? זה ברכה לבטלה!! ובקיצור יש לזה הרבה הלכות וכללים נכתוב לכם תהלכות של זה בעז"ה בימים הקרובים...


ערב שבת... אךך הרבה אנשים מזלזלים בזה!! תבינו ערב שבת קדוש? זה כמ ערב כיפור!! בערב של החתונה שלכם בעתיד אתם תלכו תטיילו? תעלו לישון?? תלכו תתקננו תעשו.. אז אותו דבר? בשבת קדוש! יש אנשים? שעה לפני שבת.. כל הבית בלאגן.. מה הם הולכים לעשות? עולים לישון.. וזה? עוד במקרה הטוב.. יש כאלה? במחשב.. בטלויזיה.. אין אין אין זה? מחרפן אותי!! איך אפשר!! אני?? 3 שעות לפני שבת כבר זהו!! לא עושה כלום!! לא יושב במחשב.. לא טלויזיה.. כ-ל-ו-ם! יושב ומתארגן ומכין תבית לשבת!! מסדר תבית.. תשולחן.. תנרות.. מה זה?? אני רואה אנשים הולכים מטילים.. קניונים.. קונים דברים.. כל מני דברים.. מתי? ערב שבת!!! זה?? א-ס--ו-ר!! צריך לזעזע תעולמות בשביל זה!! {כמובן אם אתם מתאחרים אצל מישו.. ואתם באים על מוכן נו סבבה אבל גם לא לחכות עד הדקה אחרונה.. תמיד שעתים לפני שבת צריך להתארגן לעשות וכ'ו..} או שיש כאלה במיוחד עכשיו שעון חורף... שבת נכנסת בשעה 4 5..מתי הם אוכלים? בשעה 2.. בשעה 3... ואז הם נכנסים לשבת שבעים מלאים.. ואין מקום להכניס אוכל... אךךך אתם לא יודעים איזה עוון חמור זה!! כתוב בגמרא שהיתה משפחה שהיתה אוכלת סעודה כמה שעות לפני שבת.. ובסוף יודעים מה קרה להם?? הם נמחקו!! כולם? נהרגו!! קולטים? הם היו צדיקים! רבנים!! שמרו שבת!! אבל הם לא כבדו אותה!!.. כתוב בהלכה שצריך ביום שישי? לאוכל עד חצי היום.. למשל אני כל ערב שבת אוכל קובה.. היום שבת נכנסת מוקדם מתי אני אוכל תקובה?? בשעה 11 וחצי.. כבר זהו!! למה? ליכנס לשבת רעבים!! כתוב בהלכה שצריך ליכנס לשבת רעבים.. צמים.. בתאווה... שככה אוכלים תסעודה של שבת בלילה בשמחה.. באושר.. בתאווה... אבל מי שאוכל בשעה 3... איזה סעודה יש לו בשבת?? 

כתוב מי שמכבד את השבת הוא נוחל נחלה בלי מצרים!! קוליטם? הוא יקבל חיים שמחה.. אושר.. בלי צרות!! בלי כאב!! כתוב מי שמתענג את השבת מגשמים לו משאלות ליבו.. מה הכונה עונג שבת?? מה אוכל שלכם שאתם הכי הכי אוהבים? תאכלו אותו בשבת! אני למשל נרקומן של קולה חח כל השבוע? אני שותה פפסי קולה.. ארסי קולה וכו'.. {מה לעשות אין כסף חחח } אבל בשבת קדוש? אני שותה קוקה קולה!! למה?? לכבוד שבת קדוש!! זה נקרא? עונג שבת!! צריך שיהיה בגדים מיוחדים? לשבת!! נעלים מיוחדים? לשבת!! לי אפילו יש כיפה מיוחדת לשבת!! קולטים? כיפה!! תבינו שבת? היא המלכה!! כמו שאתם הולכים לחתונה ומתכוונים ומתלבשים.. ועושים.. ככה? צריך לעשות ביום שישי ערב שבת קדוש!! לא לזלזל בכבודה של השבת!! מצוה וחובה לפרסם את זה לכולם!! סתם ככה שתדעו לכם.. כל דבר שאתם קונים לכבוד שבת.. למשל אתם הוכלים למכולת? מנקים תבית? וזה לכבוד שבת? כל צעד כל תנועה שלכם זה מצוה מתורה!! וזה? בורא מלאכים קדושים וטהורים שמגינים עליכם ועל בני הבית!! קולטים?? ככה כתוב בזוהר הקדוש!! כל צעד שלכם למכולת.. כל צעד שאתם מנקים עושים לכבוד שבת.. מסדרים תבית? זה בורא מלאכים קדושים וטהורים!! שמגינים עליכם!! תבינו מה זה!! אני יוכל לכתוב לכם פה עוד דברים שלמים על ערב שבת קדוש.. על המעלה של ערב שבת קדוש... אבל אניאל רוצה לאריך שתתעצלו לקורא... אבל חבר'ה תקפידו על כבודה של השבת!! אל תזלזלו בה!! ובטח ובטח אל תחללו אותה!! ה' ישמח איתכם!!