יהדות

פניה לנערי ישראל היקרים

יעקב מאיר
http://vitaminim.org/1/index.php?topic=1947.0

 

בס"ד

שלום לך נער יהודי יקר ואהוב !

רציתי היום לספר לך משהו מאד מאד חשוב, משהו שקשור לכל החיים שלך ולכל העתיד שלך .

רציתי לספר לך שיש בבריאה דבר יקר מאד שהרבה אנשים לא מכירים אותו ולא מודעים אליו. אמנם מדובר על דבר בלתי נראה ובלתי מורגש בחמשת החושים שלנו, אבל אם תזכה להכיר את הדבר הזה ולהבין את משמעותו, כל החיים שלך ישתנו לטובה, אתה תחיה ברמת חיים הרבה יותר גבוהה, ויהיה לך הרבה יותר סיפוק והנאה בחיים .

הדבר הזה קשור מאד אליך אישית והגיע הזמן שתעשה איתו הכרות אמיתית ועמוקה .

ובכן, לדבר הזה שאני מדבר עליו קוראים נשמה .

"נשמה, בטח שאני יודע שיש לי נשמה, האם באמת חשבת שאני לא יודע את זה?!" יתכן שמילים אלו צפות במוחך בשעה זו, לכן עלי להוסיף ולומר שלא באתי רק לגלות שיש לך נשמה, באתי גם לבאר קצת יותר בהרחבה מהי אותה נשמה שיש לך ומהן ההשלכות של הימצאותה על חייך .  

נשתדל כעת בעזרת השם להסביר בקצרה את ענין הנשמה :

כולנו, בני עם ישראל, נקראים "בנים לשם יתברך", זו לא סתם מליצה, זו אמת לאמיתה. אנו בנים לשם יתברך לא פחות, ואולי אף יותר, ממה שאנו בנים להורינו. כי אמנם הורינו הביאו את גופנו לעולם. אבל הגוף שלנו זה לא ה"אני" האמיתי שלנו. הגוף שלנו זה רק מבנה פיזי המורכב מבשר, עצמות, עור ועוד. מבנה כזה פחות או יותר גםלבהמות יש, זה לא הדבר המיוחד שיש באדם, ובודאי לא המיוחד שיש ביהודי .

מהו ה"אני" האמיתי שלנו? מי זה באמת אנחנו? אנחנו זה הנשמה שלנו. גופנו משמש רק ככלי פעולה עבור הנשמה, אבל הנקודה הפנימית של החיים זו הנשמה .

הנשמה היא חלק מהשכינה הקדושה, האהבה שיש בה לבורא יתברך עמוקה ללא גבול. לא מעניין אותה שום דבר תאוותני, היא מתענגת ללא הרף בתענוג רוחני עילאי ואין סופי. היא חיה באופן הכי נעים, מהנה, מספק וחוויתי שיש, ואין בה לא צער, ולא כאב, לא אכזבה ולא תסכול. מצד הנשמה שלנו בהחלט ראויים אנו להקרא "בנים לשם יתברך". אשרינו שזכינו לכך !

אינני יודע עד כמה אתה מרגיש קשור ליהדות, לתורה ולשם יתברך, אבל בכל מצב שבו נמצאים חשוב להפנים את הדברים הבאים :

הקדוש ברוך אוהב אותך מאד, אתה הרי הבן שלו, בן יקר מאד, ומכיון שהוא כל כך אוהב אותך, הוא רוצה שיהיה לך רק טוב , שיהיה לך הכי כייף בחיים ותחיה באושר גדול ותמידי, לכן הוא נתן לנו את התורה הקדושה, תורה אשר בה נמצאים השערים דרכם ניתן להגיע לכך .

ככל שנרחיק את עצמנו מעבירות והנאות שמבוססות על יצרים, ומצד שני, ככל שנחזק יותר את הקשר שלנו עםהשם יתברך ונתקרב לתורה ולמצוות, כך גם נהיה יותר קשורים לנשמה שלנו, וככל שנהיה יותר קשורים לנשמה נחוש אותה יותר, ונרגיש בנפשנו ריגושים רוחניים שנותנים הנאה הרבה יותר גבוהה מריגושים חומריים .

מי שלא חי בדרך התורה והוא מחפש את סיפוקו ברדיפה אחר החומר, באהבות חומריות ובילויים אחרים, משול לאדם שמעדיף להנות מאיזה מטבע של שקל כשמציעים לו להנות מכל האוצרות הנמצאים בארמון המלך .

הגיע הזמן לחשוב ברצינות ולראות לאן פנינו בחיים מועדות? האם חפצים אנו בחיים מצומצמים , אותם חיים שהכרנו עד היום, או שכבר הבנו שניתן גם לחיות חיים הרבה יותר נעלים וגם הרבה יותר מהנים ובלתי מאכזבים .

אתה מוזמן מכל הלב לבוא להכיר יותר מקרוב את היהדות, אותה דת נפלאה שבמשך כל דורות קיומו של העם היהודי, עד לפני כמאה חמישים שנה, כמעט שלא היו יהודים שויתרו על הליכה בדרכה . 

גם אם אתה כבר מקיים מצוות באופן חלקי, אל תתעצל ללמוד עוד על היהדות ולהתקדם בה יותר. ככל שתתקדם יותר בדרך התורה, כך, כפי שהוזכר קודם, החיים שלך יהיו ברמה הרבה יותר גבוהה, יהיו לך פחות אכזבות, כעסים וצער, תהיה הרבה יותר שמח, והסיפוק וההנאה שתקבל יהיו ללא גבול .

 השערים לאותם חיים נעלים כבר נמצאים, עכשיו מחכים שגם אתה תזכה להכנס בהם. אל תפספס את ההזדמנות, זהו הצעד הכי חשוב של החיים .

הנך מוזמן לבוא וללמוד יותר על יהדות בפורום היהדות הגדול המאוחד. בפורום נמצאים אנשים בעלי לב חם ואוהב עם ידע רחב ביהדות שישמחו מאד בעזרת השם לעזור בכל הנצרך .