סיפורים לכבוד שבת

סיפורו של הטוסטוס הגנוב

בשכונת בית וגן בירושלים, חיה משפחת משה ורבקה שוובר: משה שוובר זצ"ל היה צדיק נסתר, איש חינוך בנפשו, יודע תורה ותלמיד חכם, ולפרנסתו עסק בעבודות תיקוני חשמל בשכונה. 

במסירות נפש היה פועל לסיוע לכל נצרך, ולא פעם גם לימד את הלקוחות איך לתקן בעצמם את התקלה! כסף לא עניין אותו: אלא ההטבה והסיוע לכל מי שהיה זקוק לעזרה.

ממקום למקום היה משה שוובר זצ"ל מתנייד עם הטוסטוס שלו, אופנוע קטן ובו מקום להניח את כלי העבודה.

לימים, נגנב הטוסטוס, מה שהקשה על משה שוובר מאוד! הוא חיפש וחיפש את הטוסטוס הגנוב, עד שמצא אותו אי שם, בשכונת מצוקה ליד בית וגן.

כמובן, שמשה שוובר דיווח על כך למשטרה! במשטרה טענו שאין המדובר באותו טוסטוס, כיוון שיש כאן לוחית זיהוי שונה! הראה להם משה שוובר שהלוחית פשוט זויפה: את ה-3 הפכו ל-8 וכך הלאה, כך שלמעשה, מדובר על הטוסטוס המקורי של משה החשמלאי!

התלונה הגיעה אל בית המשפט, ומשה שוובר קיבל בקשה לגשת להעיד על גניבת הטוסטוס שלו. הוא הגיע לבית המשפט, ומולו ראה את הגנב: ואז התברר, שהעבריין הוא בחור צעיר, קשה יום, משכונת מצוקה, שפשוט לא השתלב בשום מקום לימודים ובשום מסגרת, וכך נגרר לעולם הפשע.

ריחם משה שוובר על הבחור המסכן, ופשוט שכנע את השופט לפתור אותו מכל עונש! והזמין את הבחור לעבוד איתו בעבודה.

מאז, הפך הנער להיות העובד של משה זצ"ל. הוא היה יושב איתו, לומד איתו, מדריך אותו, משוחח איתו שעות על גבי שעות, ומלמד אותו את סודות העבודה.

ואותו נער השתנה לחלוטין בעקבות החינוך הפרטני והדאגה האישית שהוא קיבל: הוא נטש לחלוטין את עולם הפשע, חזר בתשובה שלמה, והקים משפחה למופת ולתפארת.