סיפורים לכבוד שבת

אמא של כולם: עוד סיפורים מרגשים על הרבנית קניבסקי זי"ע

עוד סיפורים מרגשים על הרבנית קניבסקי זי"ע, מתוך עיתון מרכז הענינים.

הרבנית בצעירותה:

הרה"ג ר' שלמה לוינשטיין שליט"א מביא את הסיפור הבא בספרו "מתוק מן האור", וסיפר אותו לגר"ח קנייבסקי, ששמע ודמע:

בצעירותה של הרבנית בת שבע, הספיקה ללמוד הנהלת חשבונות, והחליטה ליטול על עצמה את עול הפרנסה ומצאה מקום עבודה. אלא שמחוסר ברירה, נאלצה הרבנית לעבוד בסביבת עבודה חילונית.

מתוך חשש שמא תפגע חלילה ותרד ברוחניות, היתה קמה הרבנית מידי יום בשעה ארבע לפנות בוקר ועד ליציאה לעבודה היתה מסיימת את אמירת כל ספר התהילים, בתחינה לבורא עולם שרוחניותה לא תיפגע, חלילה.

את הסיפור הזה, סיפר הרה"ג ר' אברהם אלישיב, אחיה של הרבנית ע"ה, לרב אליהו ברונר, שהסיע את הרבנית ע"ה, באחד מהביקורים האחרונים שערכה לפני מספר חודשים בבית אביה הגדול, תוך שהוא מחווה בידו על המקום המדויק בו היתה הרבנית מתפללת....

(שאול וייס, מרכז העניינים).

הסגולה האישית:

שולמית שי מספרת: פעם הציעה הרבנית קניבסקי זי"ע לבחור ישיבה סגולה בריאותית מסוימת, אשר היא בקיאה בעשייתה. פירטה באוזניו את מרכיבי המזון הדרושים ליצירתה, והבטיחה לו שאם יטעם מתערובת זו כבמשך שלושים יום רצופים, תצליח הסגולה.

טען הנער כי הוא ישן בפנימיית הישיבה, והמטבח נסגר שם בשעה מוקדמת והוא לא יוכל, איפוא, לגשת מדי ערב, להכין לעצמו את התערובת.

הרבנית הציעה לו על אתר: "כל ערב, לפני שתלך לישון, בוא עלי הביתה, ואכין בעבורך את הסגולה הבריאותית."

כך, בפשטות, כאילו אין היא מסיימת בערבו של יום מסכת שלמה של שיחות, תפילות מעומקה של הנפש ומאמצים רבים, לזכות לתכונן ליום הבא בעוד מעשה של חסד.

באמצע טיפול:

העתונאי הותיק שאול שיף מספר בעלון "בסוד שיח": "בליל ערב יום הכיפורים הגעתי לביתה של הרבנית בת שבע קנייבסקי זת"ע, עם ראשי עמותת צדקה ידועה, כדי לשמוע מפיה פרטים על מקרה קשה ומסובך של חתן ערב חתונתו, שמרן הרב קנייבסקי שליט"א פסק לגביו שהוא בבחינת "יתום מאב ומאם". הצענו דרך מסויימת לסייע לחתן במצוקתו והיתה הבנה, כי לאחר חג הסוכות הרבנית תמשיך לפעול בעניינו. אלא שבשורה מרה פקדה את בתי ישראל, והרבנית איננה עוד.

סיפרתי לאחד מבני המשפחה הקרובים על הפגישה עם הרבנית זת"ע והנה קטע מתשובתו אלי:

...האם אינך יודע שכך עשתה למאות, ולא חששה כלל למיעוט כוחה בשל כך? ואולי באמת לא התמעט כי הלכה עם האמת. אלפי אנשים חוו עמה כל פרט בחייהם, מקושי פרנסה עד לפרטי פרטים של בעיות ילדים ובעל. ליבה יכול היה להכיל את כולם. בתי קיבלה ממנה כל בוקר מיץ עגבניות, כי אמרה פעם שזה עוזר לה. ותאר לך, רק הטרחה להשיג כל יום את השליח שיסכים להעביר. חתני קיבל ממנה סלט חצילים, כי היא ידעה שהוא אוהב את הסלט הזה. ועוד מאות אנשים נהנו ממנה כל יום בתחומים שונים, וכל זה בתוך בליל בעיות ענק של פיקוח נפש וסיפורי מופתים לאלפים.

מאה פעמים ביום:

ממשיך העתונאי שאול שיף ומספר:

היתה בחורה שבאה אל הרבנית ורצתה שתגיד לה שהיא לא תמות. הרבנית אמרה בשמחה. אלא שהנוסח התארך מיום ליום: שלא אמות לא היום ולא מחר ולא בעוד שבוע וכו' וכו'. בהמשך הדבר התרחש מאות פעמים בכל יום. היא היתה מופיעה כמה פעמים ביום, לפני סגירת הדלת וקביעת תורים. בהמשך רצתה שתכתוב לה ולא רק תגיד לה, והרבנית היתה יושבת וכותבת כמו בעונש, מאות פעמים, לא תמותי וכו'.

הביאו את הרב צ'ולק שליט"א מ"עזר מציון" שישכנע אותה למעט את ביקוריה אצל הרבנית. והבחורה עשתה צעקות, והרבנית לקחה ללב ולא נתנה בשום אופן למנוע את כניסתה. וכך היה הדבר לאורך תקופה מאוד ממושכת, והרבנית היתה מודה שהדבר סוחט את כוחותיה.
הציעו בני משפחתה לצמצם את ביקוריה.... והיא היתה נזעקת: שלא תעזו!!!! 

זהו סיפור אחד מיני רבים.

ערב שבת אחרון עם הרבנית קנייבסקי זי"ע:

מגיד המישרים הרה"ג רבי שלמה לוינשטיין סיפר באחת מדרשותיו, כי מדי ערב שבת, סמוך לכניסת השבת, כאשר כל נשות ישראל נמצאות בשיא ההכנות והמתח, היתה מתקשרת אל הרבנית קניבסקי ע"ה אישה מארה"ב ומבקשת ברכה.

תחילה היתה זו בקשה לעצמה, אחר כך צירפה את כל קרובותיה, וכך, מדי שבוע התארכה הרשימה עם חברותיה, וחבורתיהן. בשבועות האחרונים כבר לא הסתפקה בברכה, וביקשה שהרבנית תסיים את השיחה בנשיקה לה ולכל אלה שברשימתה.

והרבנית ע"ה, בסבלנות אין קץ, עמדה בערב השבת האחרונה לחייה ושיגרה לא פחות משלושים נשיקות! משפופרת הטלפון, לאוזנה של האישה בארה"ב.

ואחר כך ניגשה הרבנית בשלוות נפש של שבת שירדה להדליק נרות ולבקש על ביתה ועל כלל ישראל.

מה היתה הרבנית עושה...

"בשעה שקשה לי בבית", משתפת אותנו קרובתה של הרבנית קניבסקי זי"ע בחוויה אישית, "מהרהרת אני ברבנית. מה היתה עושה היא, לו היתה נתונה במצב זהה לשלי? ואז, ברגע אחד, ברורה לי הדרך הלאה."