סיפורים לכבוד שבת

נס ה"קצפת"

נס ה"קצפת" 
 
באדיבות ארגון עורה www.oorah.co.il
 
הערב הגיע לסיומו. רעש הפטפוטים התחיל לנדום בתכנית החברותות של עורה בשלוחה של ירושלים. כולן שלחו מבטים סקרניים למדריכה, חנה פ.
 
"וכעת, להגרלה הסופית  של הערב. הזוכה תקבל זכות קניה של 25 ש"ח למשהו מתוק בחנות קצפת". הבנות חיכו בדריכות תוך כדי שחנה תחבה את ידה לשקית הפתקים עם שמות הבנות שהגיעו באותו ערב. מי תקבל את זכות הקניה לחנות הגלידה הפופולרית?
 
"טוב, הנה הזוכה", הודיעה חנה בדרמטיות תוך כדי שהיא פותחת את קפלי הפתק. הזוכה היא: "ירדן ממן!"
 
הבנות פרצו במחיאות כפיים סוערות תוך כדי שירדן ניגשה לקבל את הפרס. חנה שמה לב שהבעתה של ירדן היתה הבעת הלם ואי אימון. האם היא אף פעם לא זכתה בפרס בחייה? או שממש אין לה הכנסות כך ש-25 ש"ח נדמים בעיניה כאוצר יקר?
 
ירדן היססה כשהושיטה את ידה לקבל את זכות הקניה. "האם שובר זה באמת שווה 25 ש"ח?" היא שאלה. 
"כן" השיבה המדריכה חנה.
"אם כך, אוכל לשתף אתכן בסיפור?"
 
חנה השתיקה את הקבוצה, וירדן התחילה לספר:
"בשבת האחרונה נסעתי עם חברה לרמת בית שמש. היינו באוטובוס והשעה היתה מאוחרת מאוד, וקרובה מאוד לשבת. לא ידענו בדיוק איפה לרדת. שאלנו מישהי והיא אמרה לנו לרדת בתחנה הבאה. כשירדנו נוכחנו שאנו לא קרובות בכלל למחוז חפצינו ולא ידענו כלל איך להגיע למקום. השעה היתה מאוד מאוחרת ולא היה שייך לעלות על עוד אוטובוס אז נכנסנו למונית שהביאה אותנו לכתובת הנכונה תוך מספר דקות.
חברתי היתה מרוגזת מאוד על כך שבזבזנו 25 ש"ח עבור נסיעה של שתי דקות, ונאי כמובן הסכמתי איתה, אבל ניסיתי להיות אופטימית ואמרתי לה: 'אל תדאגי, כל שקר שאנו נותנים עבור השבת, ה' משלם חזרה'.
 
הערב, בתכנית החב רותות, כאיתי שיש הגרלה על זכות קניה של 25 ש"ח לקצפת, וחשבתי לעצמי: כמה מצחיק זה יהיה אם אזכה בפרס. כשקראו את שמי, לא יכולתי להאמין למשמע אוזני. הנסיעה במונית עלתה לי 25 ש"ח וה' שילם לי חזרה ע"י פרס זה בשווי 25 ש"ח."
 
היה שקט בחדר, ואז בת אחת החלה למחוא כף ולהריע, ותוך דקה כל החדר הריע יחד איתה.
 
הקב"ה היה שם, ראה את המאבק שלהן בדרכן הרוחנית החדשה, והעניק להן תמריץ וחיזוק.