סיפורים לכבוד שבת

כוחו של ניגון

כוחו של ניגון

מקור: מתוך הכתבה "קבעו שיר ורננים",,  חנני בלייך, קו עיתונות דתית

מספר המלחין החסידי הנודע ר' חיים בנט:

"היה זה בערב יום כיפור לפני שנים רבות. הגענו לבית חולים ידוע לתשושי נפש בחיפה, אחד הידועים בארץ. למקום הגענו ממש 24 שעות לפני כל נדרי, שאלו שעות מרגשות לכולם. הגענו לשם עם מקהלת ילדים, והתחלנו לשיר לחולים כל מיני שירים של ראש השנה ויום כיפור, וכמובן את 'מכניסי רחמים'.

בשלב מסוים התחלנו לנגן גם כמה שירים משמחים, ולמרות שהחולים היו תשושי נפש, בזמן הנגינה שלנו הם היו מאוד רגשיים, וכך נוצר פתאום מעגל של החולים, והם התחילו לרקוד בשמחה. את הערב סגרנו מאוחר יותר בשירי נשמה.

אני יורד מהבמה, ואנחנו אומרים שלום ושנה טובה לכולם, לחולים ולכל הצוות, והנה ניגש אלי מנהל בית החולים ואומר לי: 'אתם עשיתם פה נס רפואי'. אמרתי שאנחנו רק שימחנו מעט, ותו לא. ואז הוא אמר לי: 'אתה רואה את החולה הזה?', והצביע על מישהו מסוים. 'החולה הזה נמצא פה כבר שנתיים עם דיכאון עמוק, וכל הזמן הראש שלו למטה. נתנו לו כדורים מכל הסוגים ועוד טיפולים נוספים לאיזון, אך עדיין הולך שפוף-ראש עם הראש באדמה והיום, באמצע הריקודים, הוא התחיל לרקוד. אתה אולי לא שמת לב, אבל אנחנו, הרופאים וכל הצוות, עמדנו בהלם ולא האמנו למה שאנו רואים. אתם, בכח הניגון שלכם, עשיתם מה שאנחנו לא הצלחנו לעשות במשך שנתיים, ובזאת בכמה דקות של נגינה'.