סיפורים לכבוד שבת

סיפור אישי של כדורגלן

סיפור אישי של כדורגלן

יום אחד גמלתי בלבי החלטה: די! לא בשבילי לגרום לחלול שבת המוני לאוהדים ע"י משחק הכדורגל... הודעתי על התפטרותי. אך יצר הרע ''שחק לי אותה''. במשך החדשים שנותרו לי להמשיך במשחק הכדורגל, כאילו השטן נכנס ברגלי ושיחק עבורי את משחק הכדורגל. מאמן הקבוצה פנה להנהלה : 'לתת לו ככל אשר יבקש, נצחון הקבוצה תלוי בו, הוא המוביל'!

מקור הברכה \ הרב לוגאסי

עד לא מזמן הייתי שחקן כדורגל באשקלון. יום אחד, איני יודע אפלו למה ומדוע, גמלה בלבי החלטה: די! לא בשבילי לגרם חלול שבת המוני לתושבי אשקלון והסביבה על ידי משחק הכדורגל. והתעוררות זו נקרה במוחי ובלבי על אף היותי חלוני, וכנראה היה זה משום שלא יכלתי לסבול בראותי המונים באים לחלל שבת. ואני אחד מהגורמים. 
אמרתי זאת לאשתי, ויאמר לזכותה, כי תשובתה היתה: 'אתה מחליט! ובאשר תחליט - אלך! 

פניתי להנהלה והודעתי על התפטרותי בזמן האפשרי הקרוב ביותר, שהיה לעוד כחדשים. 
ומה אומר? יצר הרע ''שחק לי אותה'' פשוטו כמשמעו. במשך חדשים אלו שנותרו לי בעל כרחי להמשיך במשחק הכדורגל, כאילו והשטן נכנס ברגלי ושיחק עבורי את משחק הכדורגל. ''הצלחה'' לאין שעור, בעיטות כדור לגבה 20-30 מטר, הבקעות שערים וכדומה, שכפי שאני הכרתי את עצמי- זה לא היה אני. 
כל בני הקבוצה התרשמו והתפלאו: איפה אתה מתאמן? מאיפה התקדמת בצורה שכזו? זה לא אתה. תגלה לנו את הסוד. ובאמת לא היה כאן שום סוד לגלות. לא התאמנתי אצל אף אחד! 
היצר הרע ''שיחק לי אותה''. פשוט שיחק לי בין הרגלים את משחק הכדורגל. הוא שיחק - לא אני. הוא ששיחק לי בבעיטות המדויקות ובהכנסת ה''גולים''.

מאמן הקבוצה פנה להנהלה : 'לתת לו ככל אשר יבקש, נצחון הקבוצה תלוי בו, הוא המוביל'! 

תאר לך, כבוד הרב, מה עברתי במשך חדשים אלו, איזו מלחמה פנימית. ולא נגמר הסיפור בזה. במשך חדשים אלו פנו אלי מהנהלת האצטדיון בהצעות 'תוספות של משכורת, דירה במתנה, נסיעות לחו''ל, ובפרט שהייתי בתהליך של קנית דירה שהיה נחוץ לי הכסף מאד, ובנוסף לכך לחצים על אשתי והורי לשכנעני לחזר בי. 
והמלחמה מתעצמת כחדשים תמימים מהום ליום, וככל שמתקדם זמן חתימת הפיטורין - הנסיונות הולכים ומתגברים. 
בהגיע היום האחרון ואני בעוצמת המלחמה הפנימית - ברגע האחרון גברתי על יצרי וחתמתי על התפטרות. 
חזרתי לביתי ושמחה בלבי על שנצחתי את יצרי ולא התפתיתי, אולם דאגתי בפני מה יהיה? מה עושים עם פרנסה? הלכתי ללשכת העבודה באשקלון ובקשתי מהם להציע לי עבודה כיוון שחתמתי התפטרות מטעמי דת, כמובן שחשבוני למחליף פרה בחמור, וברחמנות שרחמו עלי הציעו לי להיות גנן! לשתול ולסדר פרחים... 
ולא די בכך, אלא גם מקום הצעת העבודה היתה לא במקום אחר מאשר האצטדיון בו הייתי שחקן כדורגל. 
ובכן, מעתה אני וחברי למשחק היינו מגיעים מדי יום לאצטדיון. חברי למגרש הכדורגל - ואני לשתול פרחים ולעשות ערוגות לגפנים.

כבוד הרב, מעתה משכורתי כגנן היתה למשך חודש שלם כערך משכורת שעה וחצי של זמן היותי שחקן כדורגל. אולם, אני לא מתחרט, חס וחלילה. אני גאה ושמח, זכיתי להקים משפחה יהודית כשרה.


הרב לוגאסי: ובאמת אומר, התארחתי אצלו, וראיתי שכינה ממש בביתו, והתקיים בו הפסוק ''אשתך כגפן פוריה בירכתי ביתך בניך כשתילי זתים סביב לשולחנך''. איזו הארת שבת! איזו שמחת שבת שורה בביתם! שמחה מיוחדת שקשה לתארה.
וזכה גם בגבורתו זו לידע את השבת לא רק אצלו- אלא גם אצל חמיו וחמותו, גיסותיו, הוריו, ואחיו. כולם נעשו שומרי שבת בהשפעתו, משום שעצם גבורתו ואומץ ליבו ובטחונו בה' היתה ההשפעה הטובה ביותר מכל מילה אחרת.