שאלות ותשובות בהלכה - הרב ש. ב. גנוט

דחיית נישואין

שאלה:

כבוד הרב אני בבעיה קשה. בעוד 3 חודשים בעזרת השם אני עומד להיכנס תחת חופה ולקדש את אהובתי לי לאשה.
 שנינו מאוד מאוד רוצים להתחתן ולהקים בית יחד אך ארוסתי מתעקשת לדחות את החתונה (מסיבות רגשיות).  ואני לא יודע מה לעשות מצד אחד אני יודע שאסור אפילו אבל לא עלינו לא דוחה חופה אבל מצד שני איך אני יכול להכריח אותה במיוחד שהיא סובלת .
השאלה שלי היא האם אני טועה ובמצבים נדירים כן מותר לדחות חופה? מדובר רק על כמה חודשים ספורים בודדים 2-4 לא יותר.
ואם כן יש מקרים שמותר אז האם אני יכול לדחות תחתונה שלנו?
אני ממש מודה לך אני במצוקה ממש גדולה.

תשובה :

לכבוד י. וארוסתו היקרים מאד
 
ראשית, אאחל לכם את כל הטוב שבעולם, לרגל החלטתכם להקים בית נאמן בישראל. כמובן שאתם מתכוונים לשמור על קדושת וטהרת הבית לפי ההלכה, ועל כך תבורכו. שהרי פשוט וידוע לכולנו כי שלום בית אמיתי מושג רק על ידי שמירת דיני הטהרה שקבעה תורתנו הקדושה, וכך, ורק כך, תוכלו להצליח להקים בית מקסים, מתוק ואוהב, עם בנים ובנות מתוקים ונפלאים.
 
ולעצם שאלתכם: אם אתם חיים בנפרד עד כה ואינכם חיים יחדיו, וכמו כן אתם שומרים כעת על כל הרחקות ההלכה שבין ארוס לארוסתו (כולל לא לגעת בכלל אחת בשני/ה), אז אין שום בעיה, ואפשר לדחות את החתונה בחודשיים עד ארבעה חודשים.
 
אך אם אתם חיים יחדיו, וגרים יחד, עוד לפני הנישואין, אני מציע לכם לפנות ליועץ הנישואין הרב נחום דיאמנט, שהינו מומחה גדול בתחום הנישואין וההלכה כאחד.
 
הרב נחום דיאמנט מתגורר בבני ברק ומכהן כראש ישיבה בישיבת 'נתיבות עולם' בבני ברק, וכדאי לכם להשיג את מס. הטלפון שלו ולשוחח איתו.
 
בברכת מזל טוב חם ולבבי וברכת רפואה שלמה בגוף ובנפש
 
הרב שמואל ברוך גנוט