סיפורים לכבוד שבת

הברכה שנתאחרה

הברכה שנתאחרה  - סיפור על טהרת המשפחה

אבל בפיו של הרבי היו מילים ספורות: "הקפד בצורה מלאה ומדוייקת על הלכות טהרת-המשפחה !".

לביתו של הרב לוי ביסטריצקי, רבה של העיר צפת, נכנס אברך צעיר, חרדי. לדבריו , הגיע לאיזור במסגרת שירות מילואים. בפיו היה סיפור עצוב: הוא נשוי מספר שנים וטרם זכה לפרי בטן. הוא פקד את בתי כל הרבנים והמקובלים עליהם שמע; נשא תפילות בקברי צדיקים שונים - אך תוצאות אין. גם הטיפולים הקשים שעברו הוא וזוגתו לא הועילו. כמעט הם אמרו נואש. אחד הרבנים יעץ להם לפנות אל הרבי מליובאוויטש. "רק הוא יוכללהושיעכם", אמר. "יודע אני כי אתם משתייכים לזרם שונה, אך לרבי פונים יהודים מכל גווני הקשת. הוא עוזר לכולם. להפסיד - וודאי לא תפסידו ".

האיש התלבט ממושכות. הוא נמנע מלהשיח את לבטיו עם איש ידידיו, כי בחוג שלו , פנייה אל הרבי מליובאוויטש, לא היתה מקובלת, בלשון המעטה. בסופו של דבר, כאבו הרב ותקוותו לזכות לילדים גברו על היסוסיו. וכך, במסגרת נסיעת עסקים תמימה לניו-יורק , בלי ליידע איש פרט לאשתו, קבע תור ל"יחידות" אצל הרבי .

"יחידות" הינה פגישה בה מגיעים לשיא של התחברות אל הרבי. הרבי ואתה ביחידות . בארבע עיניים. פצעי הלב החבויים ביותר, מתגלים ונודעים לפני הרבי. גם מבלי להשיח עמו מילה עליהם. מ"יחידות", אפילו של דקות ספורות, יוצאים תמיד אחרת. מנוחמים , מבורכים, עם עצה מכוונת בכל תחום מבוקש, מעסקים ורפואה ועד למצוקות נפשיות ורוחניות. כל אחד בעניינו .

בשעת לילה מאוחרת, מצא מיודענו את עצמו ממתין בתור להתקבל ל"יחידות". הוא לא ידע הרבה אודות ההכנות המקובלות אצל חסידים, על המשמעות העמוקה אותה מייחסים ל"יחידות ", אך הוא ראה גם ראה את האנשים הממתינים ברצינות וכובד-ראש, ואת ההקלה ושמחה שהביעו פניהם בצאתם מן הקודש .

התור התקדם במהירות. הנה, הגיע זמנו להיכנס. מי יודע, הרהר, אולי אחרי שנים כה רבות של המתנה וציפיה, יתחולל הנס ...

הרבי הביט בו במבט רך ואוהב. הוא גולל את סיפורו העצוב: השנים הארוכות, הצער הרב, הריצה בין הרופאים, המקובלים, האדמו"רים, קברות הצדיקים. כשסיים, נשא את עיניו אל הרבי. קיווה כי תהיה בידו ברכה, אולי איזו סגולה מיוחדת שעדיין לא הוצעה לו .

אבל בפיו של הרבי היו מילים ספורות: "הקפד בצורה מלאה ומדוייקת על הלכות טהרת-המשפחה !".

הרבי השפיל את מבטו והאיש הבין כי פגישתו הסתיימה. הוא מצא את עצמו מחוץ לחדרו של הרבי, מאוכזב ונדהם. להקפיד על הלכות טהרת-המשפחה? - הרי אנחנו שומרי מצוות ומקפידים על קלה כבחמורה! האם הרבי רמז לי כי אינני מקפיד מספיק ?!

ככל שעברו הדקות, גאוותו הפגועה השתלטה עליו. הוא החליט לשמור על התקרית המביכה בסוד. `כמה טוב שלא סיפרתי לאיש על תוכניתי לפגוש את הרבי מליובאוויטש. הייתי עושה עצמי ללעג ולקלס`, חשב .

האיש חזר ארצה. השנים נקפו והוא טרם נפקד בילדים. כעבור זמן, היה בו האומץ לספר לקרובי משפחתו, כבתור בדיחה, על הביקור אצל הרבי שלא הועיל לו .

"וכך", מספר הרב ביסטריצקי, "הוא הגיע אלי. היתה זו שנת שמיטה ודרישות הכשרות המיוחדות מנעו ממנו לאכול במטבחו של הבסיס בו שרת. שלוש ארוחות ביום, כדבריו, מזונו כלל לחם יבש. בוקר, צוהריים וערב הוא ראה לנגד עיניו את הכיתוב על שקיות הכיכרים , `בהשגחת הרב לוי ביסטריצקי, רב העיר צפת`. רגליו הביאוהו אליי מתוך מחשבה שמא אוכל לעזור לו .

"שמעתי את סיפורו עד תום", המשיך הרב לספר. "שאלתי אותו האם באמת החל להקפיד יותר על הלכות הטהרה. הלה התפלא: `הרי למדתי את הנושא כאברך צעיר, בצורה יסודית , כמה וכמה פעמים. מן ה"שולחן ערוך" על מפרשיו ועד לספרי הפוסקים בני זמננו. מה כבר יכול להיות שאינני יודע? על מה ייתכן שאינני מקפיד?!`.

"עניתי לו כי הרבי יודע מה הוא מדבר. `אם הרבי אמר לך הוראה כה ישירה, ברור לי כי על אף לימודיך הרבים, קיימים פרטים בהם הנך נכשל. תן לי חמש דקות`, אמרתי , `ואמצא לך לפחות שלושה דברים בהם אתה מועד`.

"הייתי זקוק לשבע דקות", סיפר הרב בדייקנות אופיינית. "בסופן, הגענו לשנים-עשר (!) פרטים מפורשים ב`שולחן ערוך`, בהם נכשל "...

האיש היה המום! הוא פרץ בבכי עז. הרבי צדק בכל מילה! מה יעשה כעת? האם יוכל לתקן את המעוות? האם קיימת תקווה ?

"מילותיו של הרבי נצחיות", אמרתי לו בנועם. "תוקפן לא פג לעולם. בטוחני כי לאחר שתקיים את הוראתו של הרבי, אכן תזכה להתברך בילדים. אני מבקש", סיימתי בנימה בוטחת , "כי תודיע לי כשברכתו של הרבי תתקיים!".

כעבור מספר חודשים, קיבל הרב ביסטריצקי טלפון נרגש. "הברכה מתקיימת", אמר האיש באושר. "בבוא היום, אשמח לכבד את הרב להיות סנדק בברית-המילה !".

כיום האיש ורעייתו הינם הורים מאושרים לכמה ילדים, בזכות ברכתו הקדושה של הרבי .

מתוך : http://chasdeilev.com/story2.htm
וגם :   http://www.taharat.com/teharat/stories.asp