מדריך למתחילים

שעון שבת - מה זה, ובשביל מה זה טוב?

התחלנו בשעה טובה לשמור שבת. אנו מכינים את כל צרכי השבת מראש, ומגיעים לשבת מוכנים לקראת יום המנוחה והקדושה שלנו. סעדנו את סעודת השבת, ישבנו על כוס תה ופיצוחים, קראנו קצת - ו..הופס, כבר 12 בלילה ורוצים ללכת לישון. רגע, ומה עם האור?

אל דאגה. חשבון החשמל שלנו ועתודות האנרגיה העולמיות לא אמורים לטפוח, או להצטמק, כתוצאה משמירת שבת.  נכון. בשבת אין אנו מכבים או מדליקים שום מתג חשמלי ואיננו מפעילים או מנתקים שום מכשיר חשמלי, אבל מותר לנו לבקש מראש מהחשמל עצמו להדלק ולהכבות בשעות שנוחות לנו.

למה הכוונה? הכוונה למכשיר פשוט ונוח שמכונה בשם "שעון שבת".

יש "שעון שבת" מרכזי לבית, שמותקן באופן חד פעמי על ידי חשמלאי מוסמך, וניתן לכוונו על פי הצורך. שעון זה קובע באילו שעות ידלקו ויכבו האורות בבית, באופן אוטומטי ללא מגע יד אדם - ובאופן כשר למהדרין. בערב שבת, לפני הדלקת נרות, אנו פותחים את לוח החשמל שבביתנו ומעבירים את השעון למצב של "הפעלה", וגם בודקים שהשעות שהוא מציג אמנם מתאימות לנו. ובמוצאי שבת, מחזירים את לוח החשמל לעבוד במצב של "יום חול", עד לשבת הבאה.

באמצעות שעון השבת, אנו יכולים ללכת לישון בשלווה ובנחת, ולדעת שעוד מעט שעון השבת יעשה את העבודה בעבורנו, והאורות יכבו מאליהם. 
* כמובן כדאי לבקש מהחשמלאי המתקין לדאוג שתשאר תאורה בבית, בעיקר במסדרון,  שאינה מחוברת לשעון השבת בכלל, כדי שגם אחרי ששעון השבת כיבה את החשמל, עדין יהיה בבית מספיק אור, כך שנוכל לקום באמצע הלילה בעת הצורך ולהסתובב בבית בנוחות. 
* כמו כן, בדרך כלל נשאיר מראש את חדרי השינה במצב של חושך, כדי שנוכל להרדם בחושך גם לפני ששעון השבת כבה, 
* ואילו האורות שאנו מדליקים מיום שישי, ושעון השבת יכבה אותם בשבת בלילה, אלו בדרך כלל האורות בסלון, במטבח ובפינת האוכל. 

כמובן שכל משפחה תדאג להפעיל את שעון השבת על פי צרכיה, ותקבע על פי הרגליה והנוחות שלה אלו אורות ישארו דולקים, ועד איזו שעה, באופן שיהיה הכי נוח ומתאים ובאופן שכל בני הבית יהיו מרוצים, ויהנו מסופשבוע חם, מואר, רגוע, וגם חסכוני.

 פרט לשעון שבת מרכזי, יש גם שעון שבת של תקע, שניתן לחברו למכשירים כמו מאוורר, תנור חימום, פלטה חשמלית וכדומה , כדי לדאוג שיפעלו ויכבו בשעות שנוחות לנו. וניתן גם להפעיל מראש את המזגן באמצעות שעון שבת, כך שיפעל ויכבה על פי השעות שנוחות לנו.

ארגון ברכת השבת יוצא במבצע חסר תקדים ללא כוונת רווח:

התקנת שעון שבת מרכזי במחיר עלות וללא כוונת רווח.

מחיר השעון שבת: 200 ש"ח במקום 350 ש"ח. התקנה חינם באיזור המרכז!

ניתן להשיג גם: שעון שבת למזגן, ושעון שבת רגיל ולפלטה.

לפרטים: 077-360-81-44