אתר השבת

סגולות לזיווג

שאלה

ב"ה
הייתי רוצה להתייעץ עם הרבנית תחי' על עיצות להצליח למצוא את זיווגי בלי להתייאש ועם ביטחון בקב"ה שאכן אנשא בעזה"י.  בתודה מראש.

תשובת הרבנית אדרי תחי':

לקרן היקרה שלום, 

כתוב "שקשה זיווגו של אדם כקריעת ים סוף".הסבר מהספר "עשרה ניסיונות":1. שעם ישראל היו במצרים היה להם הרבה פעמים תקוה לגאולה מיידית. כל פעם שמשה רבינו הלך לארמונו של פרעה להזהירו מהמכה הבאה אם לא ישלח את העם, היו עם ישראל מתמלאים תקוה שבודאי בפעם הזאת פרעה ישלח אותם. לאחר כל מכה התמלאו באכזבה גדולה ותקותם נמוגה. אפילו לאחר המכה האחרונה, מכת בכורות, שכבר יצאו בחיפזון ממצרים, עדיין היו צריכים לעבור עוד ניסיון של קריעת ים סוף עד שראו את הנס הגדול שמצרים מת על שפת הים. 

זה לימוד גדול לגבי מאורעות רבים בחיי האדם וכן בזיווגים. רואים בחוש שיכול להיות הרבה הצעות, וכל אחת נראת נכונה, ובסוף נדחת, וכך יכול להיות כמה וכמה פעמים עד שמוצאים את הזיווג האמיתי. הלימוד מכך שלא צריך להתייאש, כי כך היה ביציאת מצרים וסוף כל סוף יעברו את המכשול האחרון כמו שעברו את הים.

. כוונה נוספת: בקריעת ים סוף אף אחד לא שאל כמה אחוזים השקיע הקב"ה בבקיעת ים סוף, אלא לכל היה ברור, כי רק הקב"ה בעצמו עשה את הנס הזה ואת זה ראתה אפילו שפחה על שפת הים, וכל מה שמשה רבינו הרים את היד היה רק מסווה.

העיצה : שהאדם יכיר שרק מה' יתברך תבוא הישועה וצריך לפנות אליו . התפילה היא כלי ההצלחה. כתוב "קרוב ה' לכל קוראיו לכל אשר יקראוהו באמת", ה' מתאווה לתפילתם של צדיקים, תפילה מעומקא דליבא( מעומק הלב) ועם בכי תפילה מועילה. קריאת כל ספר תהילים של דויד המלך מחולל ישועות ועוד כתוב בסגולות שמי שקורה 3 פעמים את כל התהילים רצוף ועוד 8 פרקים כמניין חתן מזמנים לו זיווגו במהרה.

בברכה שתבשרי במהרה שמצאת את בן זוגך.

ניתן לפנות אלי גם להדרכת כלות. אודליה אדרי.