סיפורים לכבוד שבת

מבצע שובו אחים להחזרת הנערים החטופים

מבצע שובו אחים להחזרת הנערים החטופים
משה רבר, חדשות אלעד
 
יום חמישי בערב. אני נכנס לבית משפחת יפרח באלעד לאחר שבוע מורט עצבים ופוגש בהורים יושבים עם כמה בני משפחה ומקורבים.

מחוץ לבית, מאות נשים צדקניות עושות למען זכותם של הילדים הנחטפים הפרשת חלה. כל אחת מרגישה אמא של אייל, נפתלי וגיל-עד...

לפתע נכנסים כמה חברים ובפיהם המשפט: "אנחנו רוצים לעשות קמפיין, שהשבת כל אמא יהודיה תדליק נרות שבת לזכות אייל, נפתלי וגיל-עד".

ההצעה של החברים גורמת לפרץ דמעות נוסף, מי יודע כמה, של בני המשפחה. אוי, כמה דברים ומעשים טובים נעשו השבוע, וכבר מתיישבים לטכס עיצה איך להגיע לכל בית יהודי...

יום שישי בבוקר. מתארגנים בכל הארץ לקבל את השבת מוקדם. הילדים ילכו לבתי הכנסת להתחנן לבורא העולמים על אחינו הנתונים בצרה, ובאלעד נשמעים רמקולים רבי עצמה, המכריזים על תפילת הילדים כשעה לפני שבת בכל בתי הכנסת.

בכל בית כנסת יעמוד דרשן מיוחד לחזק את הילדים, וכל ילד יקבל על עצמו דבר אחד לזכותם.
כחצי שעה לפני שבת. אלעד מקבלת את השבת. האמהות עומדות ליד הנרות ומזילות דמעה על הילדים שכלל לא הכירו ונכנסו לליבן.

שבוע קשה עבר על כולנו. הלוואי שלא נעבור עוד שבוע דומה. קול צופר השבת מנסר ובאחת פוסקת תנועת המכוניות. הכל בדרכם לבתי הכנסת או לקבלת שבת ההמונית שנערכה ברחוב., ליד ביתם של משפחת יפרח. כולם הצטופפו שם לתפילת מנחה ולאחריה קבלת שבת בניגוני קרליבך מרגשים: "אנא בכח", "שועתינו קבל ושמע צעקתינו יודע תעלומות", "והיו למשיסה".

עין לא נותרה יבשה, כאשר נהגו המילים שוב ושוב.

חיזיון מרגש של עיר שנהפכת פתאום למושב, ובה כולם כאיש אחד, כולם יחד מתפללים לאבא שבשמים: "מקדש מלך עיר מלוכה קומי צאי מתוך ההפכה".

כולם משלבים ידיים למעגל גדול: "בואי כלה, בואי כלה, שבת מלכתא".

פתאום הכל לא רלבוונטי: כל החלוקות, כל הסערות החוליות היומיומיות, נדחקו הצידה. כולנו עסוקים בסוג של דאגה אחרת לגמרי: איפה מלאכי השרת פוגשים כעת את אייל נפתלי וגיל-עד?

התפילה הסתיימה. שירים שקטים מנסים לחזק את כולנו, כל בני העיר, וללוות אותנו כל אחד לביתו, והאמא הצדקנית חוזרת גם היא לביתה לסעודת שבת, ללא אייל.

הדמעות השבוע לא פסקו מלזלוג, אבל עכשיו שבת, ואולי אייל יחזוק בכל זאת. הנה, הכנו לו מקום ליד השולחן...

לא הכרתי את העיר שלנו באופן הזה. לא הכרתי. השבת מצאתי עיר אחרת, עיר בה כולם פועמים עם לב אחד, עיר שיודעת לאסוף את כל השברים ולהתאחד....

למען מטרה אחת: ושבו בנים לגבולם.