סיפורים לכבוד שבת

מה עושים במצב של פגיעה

סיפורה של גליה מרחביה על הרבנית קניבסקי ע"ה, בעיתון בית נאמן, כ"ט בתשרי תשע"ב

לאחר שחזרתי בתשובה הייתי אצל הרבנית ע"ה וביקשתי ממנה ברכה לנושא שהיה מאוד חשוב לי. הרבנית שמעה את סיפורי, התייעצה עם הרב והדריכה אותי מה לעשות עם הבעיה. לאחר מכן היא גם ביקשה שאבוא לספר לה כשאראה את הישועה. לאחר כמה חודשים נפתרה הבעיה ואני רציתי לצאת אליה לספר לה על הישועה ולהודות לה על עצתה. אך לפני שיצאתי שכנעתי את אחותי להצטרף אלי לנסיעה. אחותי לא רצתה אך לאחר שהפצרתי בה רבות היא נענתה לבקשתי.

כשהגענו לבית, נאמר לנו שהרבנית עדיין לא שבה מן התפילה. כנראה שהיא בבית הכנסת. יצאנו מן הבית ופנינו אל עבר בית הכנסת. כבר באמצע הדרך ראינו אותה. היא היתה מוקפת בנשים שבאו לדבר איתה ולהתברך מפיה, אך כשהן ראו את אחותי נעשתה לנו כעין קריעת ים סוף פרטית. כל הנשים זזו הצידה ופינו לנו דרך לעבור אל הרבנית. למרות מבוכתי הרבה הודיתי להן בליבי על ההתחשבות. ניגשתי אל הרבנית וסיפרתי לה על הישועה. המבט החם והאוהב שלה העיד יותר מכל מילה שלמרות מאות הנשים שהיו אצלה מאז, היא לא שכחה ממני. אחרי ניגשה אליה אחותי. הרבנית דיברה איתה בחום ובירכה אותה בבעל ירא שמים וצדיק. אחותי התרגשה מן הברכה והשיחה.

לאחר שסיימנו לדבר עם הרבנית, נפגעה אחותי מאיש אחד שעבר שם, ומרוב עלבון פרצה בבכי. לא ידעתי מה לעשות ואיך להרגיע אותה. אבל הרבנית לא איבדה את עשתונותיה. היא יצאה מתוך קהל הנשים שהקיפו אותה והרגיעה את האיש שפגע באחותי. הרבנית שראתה את העלבון בעיני אחותי, ניגשה אליה, חיבקה את כתפה, והרגיעה אותה. לאחר מכן שלחה הרבנית את הנשים שהיו סביבה לבקש מאחותי ברכה באומרה: "לבחורה הזאת יש זכות מיוחדת - היא שמעה את עלבונה ולא השיבה על כך. ועכשיו יש לברכותיה כוח מיוחד!"

כל הנשים שהיו סביב הרבנית עברו להקיף את אחותי, ולה לא היתה ברירה אלא לעבור אישה אישה, לשמוע את בקשתה ולברך אותה. התמונה הזאת, בה אני רואה את אחותי הופכת לרבנית לזמן מה, לא חולפת לי מהראש אף לרגע, ומרגשת אותי בכל פעם מחדש.