מדריך למתחילים

רוצה להתמיד לשמור שבת

שאלה

אני ממש רוצה להתחיל לשמור שבת ניסיתי לפני כמה שבועות לשמור ולא הצלחתי עד הסוף...איך אני יכול להתחיל לשמור ולהצליח וממש להתמיד בזה אני ממש רוצה בזה תודה לך על העזרה

תשובה - הרב רביד נגר

קודם כל אשריך אחי שאתה זוכה לקבל סוף סוף את האות ה-3 שיש לכל יהודי !

כדי להצליח לשמור שבת צריך ללכת לאט ובטוח, כל פעם תלמד עוד הלכות שבת, אתה מוזמן להיכנס לאתר למדור "הלכה בשבילך" שם יש באמצע העמוד קישור שנקרא: "קיצור שולחן ערוך" שם תוכל ללמוד את כל הלכות שבת.

אם אתה כבר בשלב יותר מתקדם אתה יכול ללמוד עם חברותא, עם אברך צעיר או בחור דתי שילמד אותך. האיסורים הכי חשובים שכרגע כדאי שתימנע מהם זה, לא להדליק אש ולאכול אוכל מהפלטה ולא מהאש לא להדליק אור בכלל בשבת, לא להדליק פלאפון וכל מה שקשור לאש "לא תבערו אש בכל מושבותיכם ביום השבת" .

כדי לקבל חשק לשמור שבת אתה חייב לטעום פעם שבת ישיבה... תבקש מחברים דתיים שיקחו אותך לשבת ישיבה באזור מגוריך או בירושלים, או שתבוא איתי פעם לחדרה יכול להיות לך נחמד שם דווקא. אבל אם קשה לך עדיין תמשיך איפה שאתה ותתקדם לאט ובטוח וכשתרגיש מוכן ותשתוקק עוד אז תבוא. בינתיים שיהיה לך לימוד פורה. אם תרצה הרחבה נוספת בעניין השבת ולמה חייבים לשמור וכמה מעלת יום השבת. תיכנס באתר למנוע החיפוש ותכתוב שם: "שבת" הוא ימצא לך את כל השאלות והתשובות שקשורות לנושא, תקרא אותם ותתחזק.

אני מצרף לך כתובות של אתרים מעולים שתוכל לקרוא בהם אודות נפלאות השבת 
סיפורי מופת על שמירת שבת - http://www.shabes.net/stories.htm 
שמירת שבת מול מצוות אחרות - http://shabat.info/article1_commandments.htm 
מעלת שבת קודש - http://www.masoret.com/Site/ARDetile.asp?id=136&Catogory=1&SubID=1&TopBarCode=4 
מאמר נפלא העוסק בחילול שבת - http://www.daat.ac.il/daat/kitveyet/mahanaim/hilul-2.htm

בקיצור יש לך מספיק חומר מקווה שתאהב ! אשריך אחי על הצימאון הנפלא לשמור שבת, ה' שמח וגאה בך אח יקר, אל תתן לאחרים לשבור לך את הצימאון הזה אתה בדרך הנכונה, יהי רצון שה' יתברך יתן לך כח להמשיך לשמור שבת כל ימי חייך עד ביאת משיח צדק ממש אבל ממש ממש ממש בקרוב אחי..