מאמרים

"וקרב קץ הישועה"

בס"ד כסלו תשע"ה            פרשת "מקץ"

 יהא השיעור לרפואת הרב זאב בן רות (קרוב) / הרב יהודה יהושע בן רבקה איטה ברנדה (גליק) / מנחם בן פנינה פערל (שינברגר) / חגי בן חנה (בן ארי) / יהודה יצחק בן איריס (הישראלי) / פסה בן פגא (שטיין) / אסתר בת פסיה לאה (לוי) / רבקה בת שושנה וכל החולים והפצועים בעם ישראל /לע"נ צפורה (אופנר)בת משה (לנדרר) ז"ל / לע"נ אלמוג עשהאל בן יוסי (שילוני) הי"ד / לע"נ שלושת החטופים:אייל בן אורי (יפרח), גיל-עד מיכאל בן אופיר (שער), יעקב נפתלי בן אבי (פרנקל) הי"ד / ולהרבות בעם ישראל אמונה ובטחון , אהבה ואחוה ושלום ורעות

"וקרב קץ הישועה"

     "לפעמים נס גדול שב ומתרחש / האורות דולקים על אדן חלוני / יש מי שידע לפתור את חלומי / זה אותו סיפור,אותו המחזה / בימים ההם ובזמן הזה", כתבה נעמי שמר בשירה מי ידליק נר עתיק. בפרשת "מקץ" שנקראת בכל שנה בחנוכה מסופר על נס גדולשארע ליוסף, אשר היה במשך שתים עשרה שנים בבית הסוהר ופתאום "ויריצוהו מן הבור" (בראשית מ"א,14). פירש ספורנו:"כדרך כל תשועת ה' שנעשית כמו רגע, כאמרו:"כי קרובה ישועתי לבא" (ישעיהו נ"ו,1 ) וכאמרו: "לו עמי שומע לי...כמעט אויביהם אכניע" (תהלים פ"א,14-15) וכך היה ענין מצרים כאמרו "כי גורשו ממצרים" (שמות י"ב,39) כאמרם ז"ל "שלא הספיק בצקן של אבותינו להחמיץ עד שנגלה עליהם מלך מלכי המלכים הקב"ה וגאלם" וכן אמר לעשות לעתיד,כאמרו "ופתאום יבא אל היכלו האדון אשר אתם מבקשים" (מלאכי ג', 1)  

אנו מקווים ומצפים שכמו "בימים ההם"-אז שוחרר יוסף, כך גם "בזמן הזה" ישוחרר יהונתן פולארד.   

אסתר פולארד רעייתו של יהונתן פולארד אשר נעצר ב-ח' כסלו תשמ"ו באשמת ריגול לטובת מדינת ישראל, רואיינה על ידי הזמר והיוצר אודי דוידי, על קשריו של מרן הרב אליהו זצוק"ל עם בעלהhttp://www.harav.org/Dmuto/ArticleDetail.asp%3FID%3D53  

בראיון אמרה מספר דברים שמקשרים בין יוסף הצדיק לבין יהונתן פולארד.

יוסף היה במשך שנים בבור הכלא וגם יהונתן נמצא בכלא כבר (עשרים ותשע) שנים.בשבע השנים הראשונות היה כלוא בתא מבודד ובצינוק בכלא מריון, שלוש קומות מתחת לאדמה, במשך כל השנים האלו הוא לא ראה אור יום. ב-ו' כסלו תשס"ב אמר אמנון רובינשטיין בנאום בכנסת:"אדוני היושב ראש,כנסת נכבדה...אני לא אשכח את נאום התובע הכללי...כאשר התובע הכללי אומר (*ליהונתן פולארד):"אתה לא תראה את אור השמש לעולם"... 

* הרב מרדכי אליהו זצ"ל אמר : "יהונתן הוא יוסף הצדיק של דורנו"

* הרב מרדכי אליהו זצ"ל הוסיף לשמו המקורי-יונתן,את האות ה' וקרא לו יהונתן.(גם על יוסף יש פסוק שבו נוספת אות ה' לשמו :"עדות ביהוסף שמו בצאתו על ארץ מצרים" תהלים  פ"א,6 )

       יהונתן פולארד כתב (בכלא באטנר, צפון קרוליינה, ארה"ב) בערב חנוכה תשס"ד מכתב פתוח ל"נוער למען פולארד": "בזמנים שכאלה הדבר הטוב ביותר שאנו יכולים לעשות בתור עם הוא לייצר קבוצה קטנה של יהודים אמיצים ומאוחדים ברצון לפעול למען האומה. מן השמים מסייעים בידינו ומקבלים את תשובתנו דרך קבוצה זו. האחדות שלהם עומדת לזכותנו ופעולותיהם נרשמות לזכות כולנו. מהשמיים עונים לנו בזכות המעטים, והרבים ניצלים בצורה נסית נגד כל הסיכויים. כך זה היה בזמן המקורי של נס חנוכה וכך זה יקרה שוב בימינו... מי ייתן ואסתר ואני נהיה בקרוב בבית להדליק נרות חנוכה אתכם השנה בירושלים ולחגוג את הנסים שה' עושה לנו היום כפי שעשה לאבותינו בימים ההם".

     במשך שנים נעשים נסיונות שונים לשחרר את יהונתן פולארד מבית הכלא,אך עדיין לא הצליחו לקבל את הסכמת האמריקאים לכך ולכן חשוב לעשות פעולות שונות, כדי שעניין זה יישאר על סדר היום הציבורי וידעו שהעניין חשוב לנו.

מה הפעולות שניתן לעשות? כל אחד יכול לחשוב על פעולות יצירתיות,כפי שמתאים לו ולפעול לביצוען.לדוגמא:

תפילה למען שחרורו של יהונתן בן מלכה בין שאר השבויים והנעדרים.

* כתיבת מכתבים באנגלית ליהונתן פולארד,  כדי לחזקו ולעודדו

*פעילויות חינוכיות והסברה בנושא פולארד, וכתיבת מאמרים בנושא.

*פניה לאישי צבור שונים, כדי שיפעלו להצלתו של יהונתן פולארד.

 * הפצה  של סטיקרים לרכב, שלטים למרפסת, וכו'.

*כתיבת מספר הימים שיהונתן פולארד נמצא בכלא, בעתונים, בטלויזיה ובאינטרנטכדי שהדבר יחלחל למודעות של כל אדם.

* כתיבת הצגה או סרט בנושא, כתיבת שירים והשמעתם. 

* ניתן לחשוב על רעיונות נוספים וגם לבצע רעיונות שנהגו ובוצעו במקומות שונים וניתן לקרוא עליהם באתרים שונים בהם כתוב על יהונתן פולארד ועל הפעולות השונות שנעשות למענו.

ב-ט"ו כסלו,תשע"ה אמר בנימין נתניהו בישיבה בכנסת:"אנחנו לא נפסיק לפעול עד שנחזיר אותו הביתה,כאן במדינת ישראל".

שאלה למחשבה:*מה עשיתי היום כדי להביא אור ושמחה לחיי / לחיי בני משפחתי / לחיי חבר/ה ?

                      *מה עשיתי היום כדי להביא אור ושמחה לחייו של יהונתן פולארד ?

כפי שכתב דובר מטה המאבק למען שחרורו של פולארד:

"בואו נשאל את עצמנו בכל יום : מה עשינו כדי להציל את יהונתן פולארד?

 ולא פחות מכך – מה עשינו כדי שיהונתן יידע שאנו לא שוכחים אותו?"

שבת שלום וחנוכה שמח! חודש טוב (השבת –שבת מברכין לחודש טבת – נתבשר ונבשר בשורות טובות ) עדנה ויג This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.