מאמרים

גיל-עד שאער הי"ד - גדולה של ילד

 
ישראל נירט,  עוזרו האישי לשעבר של הרב דוד גרוסמן שליט"א, רבה של העיר 'מגדל העמק', אמר בראיון לרדיו 'קול חי': "
 
לפני כ 3- שנים שימשתי כעוזרו האישי של הרב גרוסמן.  הייתי עונה לטלפונים של הרב ואחראי על ביקורים במעונו של הרב.  והנה, לפני 3 שנים אני מקבל טלפון של נער צעיר שאומר לי: "שלום, שמי גיל-עד שאער, אני נער כבן  13 מהעיר 'טלמון' ואני מבקש להיפגש עם הרב גרוסמן לפגישה קצרה וחשובה של 5 דקות".
 
הייתי רגיל לקבל טלפונים שכאלו ממאות ואלפים שביקשו להיפגש עם הרב רק לכמה דקות, אך סדר יומו של הרב היה עמוס, ובפרט שבאותה תקופה שהה הרב בחו"ל והיה מגיע לזמן קצר לארץ ולא לכל אחד ניתנה האפשרות להיפגש עם הרב.
 
אמרתי לנער שזה לא פשוט וצריכים לבדוק אם הדבר אפשרי.  את אמת, לא הבנתי מה כל כך בוער וחשוב לילד כבן 13 להיפגש עם הרב. מה הוא רוצה מהרב.  סיימנו את השיחה, והנה, לאחר זמן קצר קיבלתי טלפון אחר.
 
שלום,  מדבר אביו של גיל-עד, הנער כבן 13 מהעיר 'טלמון' שדיבר אתך לפני זמן קצר".
 
"כן, מה בפיך?",  שאלתי את אביו.  
ואז אביו פתח וסיפר לי: " שמע נא ידידי, בני חוגג בקרוב את חגיגת בר -המצווה עם היכנסו לגיל המצוות.  קנינו לו טלית ותפילין חדשות, ושאלנו אותו איזו מתנה אתה רוצה שנקנה לך לבר המצווה.
 
היינו בטוחים שהילד יבקש טיול מיוחד או כל הפתעה אחרת שילד רוצה כמו אופניים וכדומה, אך גלעד בא אליי ואל אמו ואמר: "אבא, אימא, אני לא רוצה כלום לבר המצווה חוץ מדבר אחד – אני רוצה להיפגש עם
 
הרב דוד גרוסמן שליט"א' זו המתנה הכי גדולה שאני יכול לקבל"  אביו של גיל-עד פנה אליי ואמר: " לכן, אני מבקש ממך בכל לשון של בקשה, אנא סדר לנו פגישה למען בני עם הרב גרוסמן".
 
התרגשתי כל כך מבקשתו של הנער והבטחתי לו שאסדר לו פגישה.  הפגישה נקבעה ליום בשבוע ושעה מסוימת.
 
גיל-עד שאער הגיע עם אביו ונכנס לחדרו של הרב גרוסמן בהתרגשות רבה.
 
הפגישה שהייתה אמורה להימשך דקות ספורות בלבד, ארכה כשעה וארבעים דקות!. גיל-עד שאער ישב עם הרב ובהתרגשות שאל אותו: "
 
כבוד הרב, כיצד זוכים לעשות חסד?...  כיצד אפשר לזכות להגיע לעשות חסדים ברמות הגבוהות?...  וכיצד אפשר לקדש את ה'?...", הוציא מפיו הקדוש והטהור.
 
הרב גרוסמן נדהם מדבריו של גיל-עד וישב עמו במשך שעה וארבעים וסיפר לו כיצד יש לעשות חסד בדורנו...
 
מהו חסד גדול ... ואף הסביר לו כיצד זוכים לקדש את ה'... אביו של גיל-עד הסריט את האירוע והוא קיים באמתחתו עד היום.  
 
זוהי הייתה משאלתו ומנת חלקו לדעת: כיצד זוכים לקדש את ה'!.