מאמרים

השידוך שהגיע בזכות הגנרטור

הסיפור שמופיע בעלון השבועי "תפארת נוי" בשמו של הגר"נ בן סניור מספר על כי לפני כמה חודשים ניגש יהודי לביתו של שר התורה מרן הגאון רבי חיים קנייבסקי זצוק"ל וביקש ברכה לזיווג לביתו שמתבגרת בביתו כבר הרבה שנים. מי שהיה אצל מרן יודע ששר התורה מקצר במילים והברכה הידועה שיוצאת מפיו מאות פעמים ביום היא: בו"ה ראשי תיבות של 'ברכה והצלחה'.  אך יהודי זה שלא כשאר השוחרים לפתחו קיבל תשובה מפתיעה: "תקפיד על חשמל כשר בשבת והבת תתחתן", היהודי קיבל בפשיטות את דברי הרב וקיבל על עצמו להשתמש בשבת אך ורק בגנרטור.

לפני מספר שבועות בשבת קודש פרשת וישב פורסם על אוטובוס לצפת קו 980  שיצא מבני ברק בשעה 12:00 בצהריים ביום שישי ונתקע בפקק בעקבות תאונה קשה שהתרחשה בצומת יקנעם, וכשהנוסעים שאלו את הנהג הערבי מתי להערכתו יגיעו לצפת, אמר להם הנהג שלפי ה'וויז'  יגיעו בדיוק בשקיעה… הנוסעים באוטובוס החלו לדון בינם לבין עצמם האם צריך לרדת ביקנעם כדי להימנע מספק חילול שבת, או שמא מכיוון שהנהג גוי וזה שעת הדחק אולי יהיה אפשר להקל ולהמשיך בנסיעה לצפת.

אחד הנוסעים הרים את הכפפה מיד והתקשר לדיין הגאון רבי ציון בוארון שפסק לו שעל אף הקושי ועגמת הנפש, צריך לרדת ביקנעם ולחפש משפחות שיסכימו לארח את הנוסעים לשבת. ובאמת אין כמו עם ישראל בעולם, כמעט אוטובוס שלם ירדו ליקנעם וכבר בתחנת האוטובוס הגיעו תושבי העיר לתפוס אורחים לשבת… ממש עם ישראל המתוק בהתגלמותו.

מיודענו שקיבל על עצמו חשמל כשר למהדרין היה אחד מהנוסעים בקו 980 ששכר דירה בצפת עם גנרטור אך הוא כבר ידע איך הולכת להראות השבת שלו ביקנעם ללא גנרטור כיון שהסיכוי שתושב יקנעם ישתמש בגנרטור הוא אפסי לחלוטין.  כשנכנס לבית מארחו ביקנעם ביקש ממנו לאכול בחדר עם נרות מכיוון שקיבל על עצמו להשתמש בגנרטור… המארח קפץ מאושר והכריז: "תדע לך שהשכינה נמצאת כאן. אני היהודי היחיד בכל יקנעם שמשתמש בגנרטור בשבת… מה הסיכוי שבדיוק אתה תגיע אליי? הרי שזהו נס עצום ומחזק!".

בסיומה של השבת הנפלאה התברר שלמארח יש בן רווק שהוא פחות או יותר בגיל של בת האורח הזקוקה לשידוך, ובס"ד לאחר כמה פגישות הם התארסו והם עומדים כעת להינשא בשעה טובה ומוצלחת.